Eurosport Logo
Follow Eurosport on FacebookGet all the latest sports news directly on your wall 
W Eurosport Player
 Roland Garros 2012Oglądaj teraz 
 Siatkówka: Korea Pd - SerbiaOglądaj teraz 
Teraz w Eurosporcie
  • 22:17 GOLF
    GOLF: Turniej z cyklu US PGA , C...
  • 22:33 PRO WRESTLING
    PRO WRESTLING: Vintage Collectio...
 
 
 
Piłka nożna - Ekstraklasa

Legia i Lech zamknięte do końca sezonu?

- Nie wykluczamy, że stadiony Legii i Lecha będą zamknięte do końca sezonu - powiedział w Kontrwywiadzie RMF komendant główny policji Andrzej Matejuk.

 
Legia i Lech do końca - Piłka nożna - EkstraklasaFrom Official Website
 

RMF FM: Czy zamknięcie stadionów Legii i Lecha to jest kara, czy prewencja?

Andrzej Matejuk: - To na pewno jest prewencja. Decyzja została podjęta po bardzo głębokiej analizie.

To jest prewencja wykonana na zlecenie, na prośbę, czy na żądanie policji?

- Policja tego żądała, bo po ocenie stanu bezpieczeństwa, jak również analizie ryzyka, policja doszła do wniosku, że podobne zamieszki mogą się zdarzyć m.in. na stadionie Legii i Lecha. Ostatnie zajście w Bydgoszczy spowodowało, że te grupy kibiców stanowią bardzo realne zagrożenie dla bezpieczeństwa. W tej analizie komendanci uwzględnili dotychczasowe wydarzenia, jak również wykroczenia i przestępstwa, które były popełniane na tych stadionach.

Doskonale jednak wiemy, że to są dwa najbardziej nowoczesne i najlepiej zabezpieczone stadiony w Polsce. Jeśli się je zamyka, to może należy zamknąć wszystkie stadiony?

- Nie zamknęliśmy stadionu. Mecze będą, ale bez udziału publiczności. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że nikt nie podważa wyposażenia technicznego tych stadionów. One są nowoczesne, ale w dalszym ciągu na tych stadionach są chuligani. Jest przyzwolenie, że te osoby zagrażają innym. W tej chwili, biorąc pod uwagę analizę ryzyka i to co się działo w Bydgoszczy, trzeba podjąć zdecydowane działania, aby to wyeliminować. W tym zakresie to jest właśnie prewencja. Jest duże prawdopodobieństwo, że do takiej sytuacji jak w Bydgoszczy może dojść na tych stadionach.

To niebezpieczeństwo nie minie po weekendzie. To nie jest tak, że przejdzie piątek, sobota i tego niebezpieczeństwa nie będzie. Przyjdą następne mecze na tych stadionach. Rozumiem, że policja będzie występowała o ich każdorazowe zamknięcie przed publicznością.

- Jeżeli będzie taka potrzeba, jeżeli nic się nie zmieni - w bezpieczeństwie i podejściu do bezpieczeństwa - to możliwe, że tak.

Nie wyklucza pan, że do końca sezonu te stadiony będą zamknięte?

- Nie wykluczam, ale zapewniam, że każdorazowo taka decyzja będzie podejmowana bardzo rozważnie. Musimy podejść do tego troszeczkę inaczej: mamy niezłe prawo, mamy niezłą ustawę o bezpieczeństwie imprez masowych. W tej chwili widzimy, że ta ustawa nie jest przestrzegana. Wiemy, że żeby było bezpieczeństwo na stadionach, bo tak jest właśnie w Anglii, musi być zintegrowane podejście do bezpieczeństwa. Tego w naszych klubach i w pracy służb ochrony nie ma.

Więcej na rmf.fm

 
Skomentuj artykuł
 
42 Komentarze
Publikuj
 

You are logged in as administrator

  • Your publications will be displayed as such
  • You can delete abusive comments
  • Your abuse report will banish immediatly the user
     
  • 42.
    WHURYBA PSUJE SIE OD GLOWY...zacznijcie robic porzadek w sejmie i w senacie i na najwyzszych stolkach...
    zlikwidujcie najpierw oszustwa, korupcje, ukladziki, marnotrawienie publicznych pieniedzy, balagan przy przetargach, bezrobocie, absurdalnie wysokie ceny a potem pogadamy o kibicach "panowie" dycydenci...
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 18:36
     
     
     
  • 41.
    VilyaQKażda osoba twierdząca, że zamykanie stadionów (ciekawe właściwie za co??) pomoże polskiej piłce i sprawi, że chuligaństwo zniknie jest czymś równie złym jak pospolity stadionowy bandyta. Nawet gorszą, bo takiego chuligana można podciągnąć pod jakąś odpowiedzialność karną, a tych nic. Brukają polską piłkę a w dodatku są święcie przekonani, iż działają dobrze. Fatalna sytuacja.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 18:02
     
     
     
  • 40.
    EL Nino09Czy ich do reszty porabalo czy coOpublikowane 06/05/2011 o godz. 16:35
     
     
     
  • 39.
    ABAJSłusznie - bandyci stadionowi są utrzymywani przez kluby, dorabiają na szalikach sklepikach kiełbaskach itd. Dopóki kluby tolerują bandytów doputy stadiony powinny być zamknięte.
    Wielki jazgot w TVN bo Walter straci kasę? I BARDZO DOBRZE!!!!
    Ta banda kiboli rządzi za przyzwoleniem mafii klubowej i pzpnowskiej. Skończy sie kaska skończy się bandytyzm.
    BRAWO TUSK!!!!!!
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 16:19
     
     
     
  • 38.
    mariokrkTo niech zmieni prace, skoro dostaje panstwowe pieniedze to jego obowiazkiem jest zapewnic bezpieczenstwo podatnikowi ktory na niego tyra. Ale lepiej isc na łatwizne i wszystko pozamykacOpublikowane 06/05/2011 o godz. 16:18
     
     
     
  • 37.
    chocolat_revePolicja nigdy nie zrobi z nimi porządku, bo jak to powiedział mój wuja - " Za dwa tysiaki miesięcznie nie będę się narażał na to, żeby dostać krzesełkiem w łeb".Opublikowane 06/05/2011 o godz. 16:15
     
     
     
  • 36.
    mariokrkCzy jak mohery robiły zadyme pod pałacem prezydenckim o krzyż to czy zamknięto po tym jakis kosciół? czy jak górnicy zrobili zadyme to zamknieto kopalnie? Niech sie ten rząd opamieta to to jest tuszowanie nieudolnosci policji i sluzb ochroniarskich ktore sie skompromitowalyOpublikowane 06/05/2011 o godz. 16:03
     
     
     
  • 35.
    lugher66dodam jeszcze, że na każdym meczu wyjazdowym - a takimi był finał PP dla obu drużyn, obowiązują IMIENNE listy wyjazdowe. Nie rozumiem na czym polega problem z identyfikacją tych złych. Jeśli dobrze zrozumiałem bełkot tego pana, to do momentu pojmania WSZYSTKICH WINNYCH stadiony będą zamknięte dla publiczności. Więc na ZAWSZE?!....Opublikowane 06/05/2011 o godz. 15:53
     
     
     
  • 34.
    lugher66ten pan policjant jest kompletnym, niekompetentnym bałwanem. Odpowiedzialność za własną nieudolność w wyłapywaniu bandziorów przerzuca na stadiony, których właścicielami są miasta, a więc pracodawcy tego "dzielnego sługi prawa" ! a niech mi ten mędrzec odpowie czy jeśli w obu miastach dojdzie w ten weekend do rozrób wywołanych przez sfrustrowanych ludzi to ZAMKNIE SIĘ OBA MIASTA?!Opublikowane 06/05/2011 o godz. 15:50
     
     
     
  • 33.
    bochniak9mowi sie o zamykaniu stadionow, a czy nadają tym chuliganom zakazy stadionowe?? nejlepiej dożywotnie wysokie kary grzywnyOpublikowane 06/05/2011 o godz. 15:10
     
     
     
  • 32.
    BiszopPropozycje dla premiera:
    Pozamykać wszystkie banki, z powodów napadów. Policja przecież nie może zapewnić ochrony wszystkim placówkom.
    Na kolei też jest dużo przestępstw. Jak zamkną PKP, to przynajmniej min. Grabarczyk nie będzie mieć tzw. "złej prasy".
    Macie jeszcze jakieś propozycje, co Pan Premier mógłby zamknąć w odwecie?
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 14:18
     
     
     
  • 31.
    CajraXNiestety nie ma prawa, ponieważ lasy są państwowe:> Tak na poważnie, to masz rację, ale to bardzo naiwna racja. Jeśli wierzysz w to, że kibole opuściliby stadiony, to jesteś niepoprawnym optymistą. Agresja rodzi agresję i nigdzie na nią nie powinno być przyzwolenia. Nawet jak się wzajemnie pozabijają.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 13:44
     
     
     
  • 30.
    lucasNITROPOGIEŁO ICH KOMPLETNIE ?!Opublikowane 06/05/2011 o godz. 13:38
     
     
     
  • 29.
    RakuNHJeśli wolny człowiek może palić i chodzić do lekarza, to kibol płacący podatki także ma prawo lać się w lesie i iść do lekarza. Ukrócić jazdy na stadionie - tak, specjalnie czepiać się kiboli - nie. Tyle z mojej strony.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 13:35
     
     
     
  • 28.
    CajraX@RakuNH
    My tu nie rozpatrujemy aspektów gospodarczych. Rozpatrujemy tu aspekty etyczne i moralne, czego niezwykle brakuje większości polskich kibiców piłki nożnej. Od lat jest to samo i nic z tym nie zrobiono. Dlaczego normalny człowiek ma zezwalać na takie zezwierzęcenie? Dlaczego kibolom wolno więcej niż zwykłemu człowiekowi? Już dawno to bagno powinno być wyczyszczone. Najlepiej od góry.
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 13:25
     
     
     
  • 27.
    CajraX@bergsjon
    Brawo, rozgryzłeś cały system i powinieneś zostać prezydentem, który oczywiście wszystko by naprawił:) W nagrodę dostaniesz loda... ciepłego:>
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 13:20
     
     
     
  • 26.
    chocolat_reveRakuNH
    Masz racje, w końcu biorąc pod uwagę koszt biletów - to za jeden mecz klub ( i nie wiadomo kto jeszcze) zbijają koło 1,5 mln złotych.
    Rzeczywiście - to przecież nic takiego.
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 12:59
     
     
     
  • 25.
    RakuNHNikt by nie odczuł zamknięcia stadionów Lecha i Legii na rok? Jeśli ktoś tak pisze to musi mieć ogromne pojęcie o gospodarce.

    Patrząc na komentarze to mi Was wszystkich szkoda;) Kiedyś Was dopadnie to państwo prawa i będziecie inaczej śpiewać.
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 12:44
     
     
     
  • 24.
    nastukers"Kodowany przekaz Eurosport 3D dostępny jest Hot Bird 9 (13,0°E). Co ciekawe, przy przekazie dostępny jest system kodowania charakterystyczny dla polskiej platformy Cyfra oraz sieci kablowych.

    Z pierwszych informacji wynika, że posiadacze dekoderów Cyfry (oraz pakietu Optimum) mogą odbierać Eurosport 3D po wcześniejszym ręcznym wyszukaniu." Możecie podać jakieś dokładniejsze informacje?
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 12:36
     
     
     
  • 23.
    bergsjon@CajraX ni cwaniakuj prorzadowy dupolizie. tusk postanowil ukarac kibicow za akcje "Niespelnione rzadu obietnice - temat zastepczy kibice" w ktorej biora udzial kibice z calej Polski. Na Legii i Lechu akcja akcja jest najbadziej widoczna (transparenty z michnikiem,GW itp). wystarczy sprawdzic strone wladcytrybun.pl zeby wiedziec ocb. prowokacja PR-owcow, jak wszystko u tych pajacow z PO.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 12:29
     
     
     
  • 22.
    CajraX@Thathco
    Idealnie trafiłeś w sedno:) Na szczęście jest wiele innych ciekawszych sportów w których można kibicować.
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 12:27
     
     
     
  • 21.
    Thathco...dla prawdziwych kibiców stadiony są zamknięte już od wielu lat. Otwarte są głównie dla sfrustrowanych debili. I nikt tego w Polsce nie zmieni, taki tubylczy folklor.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 12:20
     
     
     
  • 20.
    CajraX@wislok
    Jawohl her wislok. Wszystko można podciągnąć pod decyzje polityczną. To, że chcesz pracować i dobrowolnie uiszczać podatek dla państwa, to też Twoja decyzja polityczna. Niemniej jeśli rozkazy popłynęły prosto od Donalda, to całkowicie go w tej kwestii popieram:> Zidiociałą część społeczeństwa niestety trzeba trzymać za mordę, bo będzie bruździła tym normalnym.
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 12:16
     
     
     
  • 19.
    chocolat_revedo YANCHYLIK
    na Lecha sektor czerwony - najwyższe trybuny 65 zł na Górnik, jak grali z Legią to za to samo miejsce coś koło 80 zł było.
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 12:10
     
     
     
  • 18.
    YANCHYLIKmam pytanie ile kosztuje bilet na mecz legii lub LechaOpublikowane 06/05/2011 o godz. 12:05
     
     
     
  • 17.
    wislokCajraX poucz się WOS-u,a później się wypowiadaj. Zamknięcie stadionów to decyzja polityczna podjęta przez Donalda Tuska. Wojewoda wykonał polecenie służbowe swojego przełożonego.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:55
     
     
     
  • 16.
    rupert123ja na miejscu policji dalbym sie im pozabijac ale nie zeby niszczyli czyjes mienie przez to i zeby nie stala sie krzywda tym ktorzy nie biora w tym udzialu... niech sie powyzynaja swinie nawzajem (nie obrazajac swin) i bedzie ich mniejOpublikowane 06/05/2011 o godz. 11:53
     
     
     
  • 15.
    IborA ja myślałem ,że jak ktoś jest komendantem głównym policji to jest mądry - patrzcie Państwo w jakiej nie wiedzy żyłem .Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:50
     
     
     
  • 14.
    meg29ja bym tym kibolom dawała miejsca w sektorach które oni zniszczyli ;] niech wiedzą że są kretynami i ze niszczenie stadionów to największy akt debilizmu i tym pokazują jakimi są tchórzami.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:47
     
     
     
  • 13.
    chocolat_reveMyślę, że to tylko podjudza chuligaństwo - zamknięto stadiony, przeniosą się na Stary Rynek! Gratuluję!Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:42
     
     
     
  • 12.
    marjo 19To jest bardzo dobry pomysł - Zawiesić ligę na rok !!!!!!!!!!!!!Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:41
     
     
     
  • 11.
    CajraX@RakuNH
    Jeśli na innych imprezach masowych zacznie dochodzić do regularnych burd to proszę bardzo. Prawda taka, że stadiony piłkarskie są od lat ostoją największego chamstwa i chuligaństwa. Ciekawe jakby tak zawiesić rozgrywki wszystkich lig na jeden rok. Było by pięknie. I tak byśmy nic nie stracili. Poziom kopaczy już bardziej nie spadnie.
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:27
     
     
     
  • 10.
    jaceek83W tym kraju niedługo wszystko zamkną. Proponuję ,też Banki ,bo są napady i kościoły , bo księża dzieci molestują.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:23
     
     
     
  • 9.
    CajraXWidzę, że dla niektórych piszących policja=rząd. Jeszcze tylko brakuje żebyście wspomnieli coś o krzyżu... Paranoicy zasrani...Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:23
     
     
     
  • 8.
    RakuNHWidzę, że tu sami zwolennicy państwa policyjnego:) Ja proponuje zamknąć wszystkie imprezy masowe, bo kibole mogą się tam przenieść! Co Wy na to?Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:17
     
     
     
  • 7.
    markos48....nie wiem czy zamykac stadion to dobra kara ,ale jakas kara musi byc.
    Najwyzszy czas skonczyc ta glupia wojne miedzy kibicami ...
    jak chca walczyc ...sa miejsca na swiecie gdzie mozna sie wyzyc
    Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:16
     
     
     
  • 6.
    Beyond_GodlikeI bardzo dobrze. Niech się nauczą jak powinno się zachowywać na stadionie. Jeśli ich zespół przegrał to niech swoje żale wylewają gdzie indziej a nie w sposób fizyczny niszcząc stadion. Patologia po prostu...Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:11
     
     
     
  • 5.
    namespooferA ten ruch to ukłon w stronę uefy właśnieOpublikowane 06/05/2011 o godz. 11:11
     
     
     
  • 4.
    namespooferZibikoziolek pomyśl dwa razy zanim napiszesz kolejną pierdołę. Zamknięcia stadionów można się było spodziewać, w Bydgoszczy taki pieprznik zrobili, że głowa mała...Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:10
     
     
     
  • 3.
    Taiczo84A i jeszcze jedno czemu PZPN nic nie robi nie straszy Uefą itp przecież to jest ingerencja rzadu w sprawy związkowe.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:09
     
     
     
  • 2.
    Taiczo84Widac ,że chcą wojny i procesów na milionowe odszkodowania.Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:09
     
     
     
  • 1.
    zibikoziolekMAFIA-tuska NIECH SIĘ WEŻMIE ZA RZĄDZENIE KRAJEM A NIE ZA UPRAWIANIE PROPAGANDY WYBORCZEJ , SKĄD MY TO ZNAMY ................Opublikowane 06/05/2011 o godz. 11:03
     
     
     
 
 
Nie przegap
Eurosport.com
 
Na Facebooku
 
Na Twitterze
 
Na komórkę